Huis komt dichterbij! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu Huis komt dichterbij! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu

Huis komt dichterbij!

Door: Josine

Blijf op de hoogte en volg Josine

23 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Hey iedereen!
Nog een paar dagen en dan alweer naar huis! Ik heb er zin in, maar ook weer niet; ik mis Nederland en vrienden en familie en ratten enzo maar hier is het ook erg leuk. Leuke (nieuwe) vrienden en lekker Engels praten. Is best leuk hoor! Moeten we thuis ook maar eens doen! Wordt vast leuk, he mam! :p (Ik plaag je maar!)
Ik maak verder eigenlijk geen tripjes meer. Vooral naar school eigenlijk.

Midzomeravond. Dat klinkt best leuk! Jammer dat ze dat niet wat meer in de buurt van Zoetermeer hebben want Someren ligt ook niet echt naast de deur!

Okeej en nu de updatesjes: Ik ga morgen avond bowlen met mijn vrienden hier! (Nou ja vriendinnen maar ik zeg eigenlijk liever vrienden, ik weet niet waarom eigenlijk :p) Wordt vast gezellig. Ik kan dan niet bowlen maar dat geeft niet wat het is wel leuk! Zeker als je met de juiste mensen bent :D

Vanavond waren er ook salsalessen. Alleen zijn ze verplaatst. Naar maandag dus en dan ben ik er dus niet meer :( Erg jammer want het leek me best leuk! Nou ja om mijn enkel hoef je je dan ook geen zorgen meer te maken...

Verder vind ik mijn nieuwe klas niet echt geweldig. Niet echt boeiende mensen. Verder is mijn docente wel aardig maar ik heb liever Carly of Chris. Chris was mijn leraar in de eerste week en Carly in de tweede en maandag. En nu heb ik iemand die Marie heet. Maar ik ga niet veranderen want ik zit hier nog maar twee dagen. Ik overleef het heus wel ;)

Nou ik heb verder eigenlijk niet zoveel meer te vertellen.
Hoe laat gaat jullie trein eigenlijk? Dan kan ik een beetje schatten hoe laat jullie hier zijn ;) De trein duurde 35 minuten toch?

Nou de groeten aan iedereen en ik zie een aantal van mijn lezers spoedig wel weer. Al over 3 dagen :)
Doeg!
Groetjes Josine

  • 23 Juli 2008 - 17:50

    Linda:

    Jammer dat die salsalessen verplaatst zijn! Is heel leuk, ik heb het ooit gedaan met een workshop-dag op school. Kon er niks van haha. Bowlen is ook leuk! Ook al heb ik het pas 1x gedaan ;)
    Someren ligt idd niet echt naast de deur, maar je mag wel een x mee hoor haha! ;)

    Wel minder dat je klas niet zo leuk is, maar twee dagen overleef je idd wel :D Mijn moeder heet ook Marie haha.
    Geniet nog ff van je laatste dagen daar! :D

    Groetjes Lin

  • 23 Juli 2008 - 18:25

    Anja:

    Hé darling,
    Daar ben je weer.
    Engeland komt dichterbij voor ons, en Josine ook!Als de reis goed verloopt zijn we jouw tijd om 12.25 in GB. Tel er nog zo'n uurtje of 4 bij op (afhankelijk van files etc.) en dan zijn we dus rond 16.30 in B'mouth. We sms'en wel als we nabij zijn, misschien met z'n 3'en uit eten of eet je liever met vrienden in de residentie?
    Jammer dat de salsa niet door gaat. Ik heb niet zo lang geleden ook zo'n workshop gehad. Het begin lijkt eenvoudig, maar daarna werd ik erg draaierig.
    Ik zal m'n bikini meenemen, maar beloof niet dat ik ook echt de zee in ga, hoor vrijdag. Brrr....koud.
    Oké en over dat engels praten: ik deed vandaag weer eens consultatiebureau, krijg ik een echtpaar uit Egypte. Dus in mijn goedste engels. Viel niet mee, maar we zijn er uit gekomen. Maar een talencurus zou voor mij ook niet gek zijn.Ik ben al begonnen om engelse boekjes te lezen, Winnie the Pooh; da's nog te doen.
    Jammer dat de klas niet zo boeiend is, merk je nu echt dat het een ander niveau is?
    Nog 2 nachtjes slapen en ik kan je weer een dikke knuffel geven. Yooooo.....!!!
    liefs,
    Anja

  • 23 Juli 2008 - 18:46

    Oma Lens:

    Hoi Josine,
    Dit wordt vast mijn laatste email naar jou in Engeland. Zoveel nieuws heb ik over het algemeen niet. Ik heb wel een idee. Kun jij niet een talencursus Engels geven hier. Ik ben de eerste die mij aanmeld. Vooral de uitspraak kan veel beter, maar alles zou wel goed zijn voor me. Woordenkennis is het enige dat wel een beetje lukt, maar iemand kunnen volgen is knudde.
    Die vrienden die je gemaakt hebt waar komen die vandaan en wordt dat nu een brief (email) wisseling?
    Ik ga je moeder nog even bellen.
    Groetjes en tot horens. Liefs.
    Oma

  • 24 Juli 2008 - 08:26

    Josine:

    Hallo iedereen :D
    Allemaal berichtjes ^_^
    Ik hoop dat jullie om 16.30 hier kunnen zijn. Dan kunnen we namiddag en avond nog wat dingen doen ^_^
    Ik heb eigenlijk ook wel weer zin om naar huis te gaan maar ook niet. Als hier ik ben mis ik thuis en als ik thuis ben mis ik het hier. Nou ja daar kom ik vast wel overheen. Ik blijf gewoon hier :p Geintje. Dat kan natuurlijk niet. Misschien kan ik wel eens naar Polen en Turkije reizen als ik ouder ben en wat meer geld heb :) Ik heb dus een Poolse vriendin, een Turkse vriendin en een Turkse kamergenoot en nog een Nederlandse vriendin. En ik heb natuurlijk nog een Nederlandse vriendin van vorrige week en met de rest was ik verder niet zo close. Ik kan naast Engels nu dus ook Turks en Pools praten :p Vooral Turks, daarin kan ik nu ook schelden... ehm... gezellig praten bedoel ik natuurlijk! :D

    Als ik thuis ben zal ik jullie wel wat Engels leren. Vooral moeder :p Misschien moet je eens Watership Down lezen, mam. Dat vond ik een erg leuk boek. Gaat over konijnen maar is geen kinderboek. Dan kun je die daarna in het Nederlands lezen en kijken wat je er nou eigenlijk van gesnapt hebt ;-) (Bar weinig denk ik :p)
    Nou ik moet maar weer stoppen. Veel plezier daar en see you soon!
    Bye bye!
    Groetjes Josine

  • 24 Juli 2008 - 12:05

    Angilla, :

    Hier ben ik weer vanuit het zonnige paramaribo.

    Jouw tijd, zit er al bijna op. Ik hoop dat je het leuk hebt gehad. En inderdaad jammer van die salsalessen. Tatiana wil het je vast wel leren ;).

    Geniet nog van Engeland.


  • 24 Juli 2008 - 20:03

    Anja:

    Hallo,
    Bijna alles weer gepakt om morgen naar jou te gaan. Picknicken op het strand morgen??
    Je overdrijft nu wel een beetje, hoor, met mijn engelse talenknobbel.
    Watershipdown/waterschapsheuvel, ken ik. Hebben we in de kast staan en heb de film ook gezien.
    Ik ga gauw slapen, moet morgen vroeg op :(
    Slaap lekker ook, je laatste nachtje Bournemouth.
    kus

  • 24 Juli 2008 - 20:58

    Frits:

    Hoi Jootje,

    Het is bijna vandaag dat we je gaan halen, nog ff slapen en rijden en laten rijden en dan weer rijden, maar dan links en natuurlijk wisselen we elkaar af en drinken we een kop koffie (of zo) onderweg en rijden we weer eens verkeerd want dat doen we altijd mar nu misschien niet want we kennen de weg al ongeveer tenzij we besluiten om een andere route te nemen waarvan we denken dat ie korter is maar door allerlei wegomleggingen toch langer of alle stoplichten waarvan we niet wisten dat ie er ook konden staan totdat we ervoor stilstaan. Dat schiet dan niet op! Kortom, tot morgen en je ziet ons wel aankomen. Nu sluit ik af met een hele korte zin: Doeoeii!!!

  • 24 Juli 2008 - 21:11

    Josine:

    Duimen maar dat het goed gaat dan ;) :p
    Zie je morgen pappie en mammie! :)

  • 24 Juli 2008 - 21:36

    Linda:

    Ik hoop voor jou dat ze niet hetzelfde richtingsgevoel hebben als ik.. want dan komt er weinig van terecht haha :p

  • 24 Juli 2008 - 21:41

    Linda:

    Ik hoop voor jou dat ze niet hetzelfde richtingsgevoel hebben als ik.. want dan komt er weinig van terecht haha :p

  • 25 Juli 2008 - 05:32

    Anja:

    Als we maar links blijven rijden !! :)Ik geloof dat ik maar ga rijden, want als ik zo lees gaat Frits de toeristische route nemen. Je ziet ons wel aankomen, maar hoe laat....? Over een 1/4 uur in ieder geval de deur uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 23 Mei 2008
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 20120

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 03 September 2016

West-Afrika

06 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis: Engeland!

Landen bezocht: