London :3 - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu London :3 - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu

London :3

Door: Josine

Blijf op de hoogte en volg Josine

13 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Yes, London is great! But what the heck is scenic?? Ok genoeg Engels voor nu. Dat heb ik de hele dag al gepraat, zelfs met de Nederlanders. Ik had namelijk een deal met twee anderen (een Nederlander en iemand uit Oekraine) en dat hielt in dat wij als Nederlanders geen Nederlands mochten praten en die uit Oekraine geen Oekrainisch (of hoe je dat schrijft) of Russisch want dat spreekt ze ook goed. De eerste die vijf woorden van de verboden taal/talen zei had verloren en mocht de rest weer gewoon in de eigen taal praten. Dit was omdat wij veel Nederlands praatte en zei veel Russisch en Oekrainisch. Mijn Nederlandse vriendin zei het eerst iets in het Nederlands en mijn Oekrainische vriendin had verloren want ze zei twee zinnen in het Russisch. Best raar om Engels te praten tegen Nederlanders...

Maar goed, nu terug naar Londen. Ik heb de Thames, de Big Ben en Buckhingham Palace gezien. Die laatste wel van een afstand. Ik heb ook nog allemaal mooie bruggen en beelden gezien en voor het Buckingham Palace zaten twee ruiters op hun paarden in een maf pakkie aan. Er werd verteld dat dat een soort guards of the queen zijn, dat dat een hele eer is (wel begrijpelijk) en dat je ze niet mag aanraken. Als je ze aanraakt dan zouden ze ook iets van 'Protect the Queen!' roepen met hun zwaard omhoog ofzo maar dat heb ik niet gezien. Er was ook nog zo'n ridderman zonder zwaard. Lijkt me een saai beroep eigenlijk, zo de hele dag staan. Hebben we in Nederland eigenlijk ook zoiets? Verder is dat terrein wel super groot! Hoe rijk zou Queen Elizabeth eigenlijk zijn? Heeft onze koningin eigenlijk ook zo'n mega groot terrein? Op dat terrein van dat paleis daar zag je ook politie mannen met van die grote geweren rondlopen! Zo'n gozer zou maar even gek in zijn hoofd worden en overal in het rond schieten... Lekker idee eigenlijk... Misschien heb ik een iets te grote fantasie :p

Maar anyway. Pa! Ma! Wij moeten ook naar Londen! En niet een dag maar mintstens 3 dagen daar rondlopen want anders kun je het niet zien. Dan moeten we in het reuzerad, the London Eye en in the London Dungeon en in musea en het Buckingham Palace van dichtbij bekijken en shoppuuhhh!!! Ik heb er nu al zin in ;)

Morgen heb ik misschien mijn laatste les met Chris, mijn leraar. Dat vind hij ook jammer want hij vindt ons de leukste klas die hij heeft. Zegt hij tenminste. Daarom gaat hij proberen ons nog een week te krijgen omdat wij tenminste gezellig tegen hem praten en de andere klassen meer zakkelijk zijn. Leuk om te horen ^_^
De klassen houden ze ook zo veel mogelijk bij elkaar, al komen er elke week dus wel nieuwe mensen binnen en gaan er ook weer mensen weg. Volgende week of eind deze week gaan er allemaal aardige mensen weg :-( al komen er vast weer aardige mensen bij :-)
Je mag hem (Chris) trouwens gewoon bij zijn voornaam noemen, dat mag volgens mij bij iedere leraar hier. Daar kun je ook wel aan merken dat het wat relaxter is dan echt op school. Vind ik wel prettig ^_^

Nou dit was het dan weer een beetje. Ik houd jullie op de hoogte ^_^
Tot schrijvens!
Groetjes Josine

  • 13 Juli 2008 - 22:00

    Linda:

    Hey Josine, hoorde van Bart over deze site ;) Leuk hoor, ik ga het volgen :)
    Klinkt wel heel gaaf daarzo! :D
    Ik heb trouwens geen idee of ze in Nederland ook ridders zonder zwaard hebben die de hele dag staan. :P
    Hm ik ga slapen... Heel veel plezier nog! :D

  • 14 Juli 2008 - 09:14

    Oma Lens:

    Hoi Josine.
    Even een vluggertje want ik heb nog zoveel andere plan-
    nen om te doen.
    Het wordt hoog tijd dat je hier eens naar Huis ten Bosch gaat. Je moet het wel doen als ze thuis is, dan zijn er zeker wachten bui-
    ten. Niet op een paard.
    Zo te horen kan je hier ook nog veel bekijken wat de moeite waard is. Maar om het nog eens met pa en ma te bezoeken is ook niet gek. We hebben er wel eens in de buurt gekampeerd. Daar waren je moeder en Inez ook bij. Kun je nagaan hoe lang geleden.
    Tot een volgende keer.
    Groetjes
    Oma

  • 14 Juli 2008 - 15:55

    Anja:

    Hi Darling,
    Ja, we moeten eens naar huis ten bosch, Trix woont bijna in onze achtertuin notabene.
    Je doet leuke dingen, hoor. Ik ben super jaloers, ik wil ook op talenreis, is er zoiets niet voor geverfde grijze hoofden?
    Verder leuk om even met je ge'msned te hebben. Aardig van Evert, want ik zat wel op zijn, hoe noem je dat: site. Suf dat ik m'n wachtwoord niet meer weet, ik zal jouw suggestie nog wel even proberen. Lijkt me ook leuk om naar Londen te gaan, wat willen we toch een boel, hè? Begint het weer ook eindelijk wat op te knappen bij jou? Hier is het zowaar aardig zonnig!
    Oja, en "scenic", ik vroeg ook aan Frits "wat is dat?????", betekent zoiet als, "toeristisch". Dapper van jullie om je echt aan het engels te houden, wel dé manier, hè?
    Dikke zoen,
    Anja

  • 15 Juli 2008 - 17:26

    Josine:

    Hallo daar ben ik dan weer ^_^ en er zit opeens een berichje van Linda bij! Leuk!

    Ik heb trouwens een typfout gevonden in mijn bericht... (*schaam*) ik typte: Er was ook nog zo'n ridderman zonder zwaard, maar ik bedoel niet zwaard maar paard! Haha, dat rijmt wel ;-) Snorry daarvoor! Volgende keer wat beter opletten!

    Ja, we moeten een keer naar het huis in het bos gaan. Hihi, Huis ten Bosch natuurlijk ;-) Misschien iets voor als ik terug ben of voor de herfst- of kerstvakantie? En dan Londen ook misschien in een van die vakanties? Als ik niets voor mijn verjaardag weet vraag ik wel een trip naar Londen ^_^ Want jemig, Londen kan je duidelijk NIET in 1 dag zien terwijl het zo mooi is!

    En nu de updates! Eerst de minder leuke maar: Mijn enkel doet pijn :( Ik denk dat het schaatsen van gister en het druk volleyballen in het park vlakbij school een beetje te veel was :( Ik heb er nu een verbandje omheen en degene die dat er omheen had gedaan zei dat ik de hele verdere dag maar rust moest houden en vanavond in een koud bad met mijn voet. Ik hoop dat ik morgen dan maar weer kan lopen. Dan kan ik naar het Oceanirium ofzoiets gaan en dat lijkt me erg leuk. Dat is iets als het Oceanium maar dan moeilijker geschreven en in Engeland ;)

    Verder nog iets minder leuks: Ik kan mijn beltegoed niet opwaarderen! Ik ben naar zo'n winkel van mijn provider geweest en de kassier zei dat het alleen voor het Verenigd Koninkrijk was.... Saai, nu kan ik drie weken niet meer naar huis bellen. Als een van jullie dus belt hang ik meteen weer op. Sorry maar als er nood is moet ik mijn weinige beltgoed gebruiken. Ik heb nog maar iets van 1.70 ofzo. Veel te weinig dus.

    Ik heb trouwens een nieuwe leraar. Voor in elk geval deze week. Carly Fenn heet ze en ze praat soms wat snel en dan denk ik van; WOW! Waar zijn we nou? Verder is ze wel aardig hoor!
    Ik zit er hard over te denken om een niveau omhoog te gaan want het is best makkelijk. Ik denk dat ik de lessen van morgen nog even afwacht en dan een besluit neem. Misschien ligt het namelijk aan de leraar want voor een woorden die gebruikt en wat hij/zij met ons doorneemt. Vorige week wist ik in elk geval al best wel veel van wat er uitgelegd werd ;)

    Ik ga er maar weer vandoor want ik kan eten en ik heb trek. Nog even langs mijn kamer wat ook weer even duurt met mijn enkel en dan voer :)

    Tot schrijvens! (Typens?)
    Groetjes Josine

  • 15 Juli 2008 - 19:07

    Frits:

    Hi Daughtergirl,

    Vervelend dat je last heb van je enkel, maar je bent ook wel behoorlijk bezig geweest met lopen, schaatsen en vollyeballen! Goed idee om effe wat rustiger aan te doen, hopelijk gaat het dan (snel) weer zonder pijn. Hoe vond je het trouwens, om te schaatsen midden in de zomerzon?? Of was het binnen in een ijs(ige)hal?

    Lastig dat je je beltegoed niet kan opwaarderen, maar ik heb het idee om jou dan een nieuwe kaart van hier op te sturen via de post, idee??

    Heel slim van je om te overwegen een niveau hoger te gaan, je kan het natuurlijk altijd vragen hoe dat gaat, welke klas je dan komt, etc. Of komt Carly weer met nieuwe en andere lesstof en spelletjes, dat kan misschien ook?

    Liefs van daddyboy Frits

  • 18 Juli 2008 - 14:46

    Oma Lens:

    Hallo Josine,
    Gaan bij jou ook de dagen zo vlug voorbij. Alweer bijna een week om. Vandaag voor de verandering winterjassen gewassen en niet regen doorlatend gemaakt. Alles via de wasmachine. En nu moet het drogen op mijn balcon. Ik hoop niet dat het gaat regenen en dat het rek omwaait.
    Is het bij jou ook zo miserabel weer? In dat geval zal er niet veel van zwemmen en zonnen gekomen zijn.
    Ga je weer leuke uitstapjes maken in het weekend?
    Hoe vloeiend (niet spugen) spreek je nu engels? ben je nog naar een andere klas gegaan? Ik zie al een tijdje geen bericht van je.
    Vanmorgen ben ik naar Zeist geweest, had een afspraak met een dokter voor controle en ik heb de elleboogkrukken die ik te leen had gekocht. Als er iemand in de familie het nodig heeft dan weten ze waar ze terecht kunnen. Voorlopig heb ik alleen de rechter maar nodig, moest ze per stel kopen.
    Ik stop, het beste ermee.
    Liefs, zoen Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 23 Mei 2008
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 20145

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 03 September 2016

West-Afrika

06 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis: Engeland!

Landen bezocht: