Dag voor vertrek - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu Dag voor vertrek - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu

Dag voor vertrek

Door: Josine

Blijf op de hoogte en volg Josine

01 Augustus 2016 | Nederland, Zoetermeer

De dag voor mijn vertrek betekent dat ik morgenavond ergens anders zal zijn. Als ik er aan denk, dan lijkt het wel alsof een hele grote adelaar mij morgen uit mijn vertrouwde omgeving zal oppikken, me zal dragen op zijn vleugels en me neerzet op een heel andere, onbekende plek. 'Zo, daar moet je zijn!'
Een ander land met een andere cultuur.
Daar zal ik morgen dan heengaan, alleen.
Nou ja, eigenlijk niet helemáál alleen.

Ik vlieg morgen aan het einde van de ochtend en na een overstap op Tunesië zal ik 's avonds op het vliegveld in Bamako zijn, waar Carina me zal ophalen. Het is daar een uur eerder dan in Nederland.
Carina heeft me laten weten dat ze me mee gaat nemen naar minstens drie verschillende gevangenissen en dat ik een deel van haar Engelse lessen kan doen. Ik ben heel benieuwd!

De dag voor vertrek betekent ook: inpakdag, afscheidsdag en ik-moet-alle-laatste-dingen-nog-doen-en-dat-zijn-meer-dingen-dan-ik-dachtdag. Gelukkig had ik de hele dag en heb ik nog de hele avond. Bijna alles zit inmiddels wel ingepakt. Ik mag 2x 23kg meenemen en zoals het er nu voorstaat kom ik daar niet eens bij in de buurt. Alle ruimte voor lekkere Hollandse cadeautjes!
Morgen brengen mijn ouders mij naar Schiphol en daar is extra beveiliging en controles vanwege een dreiging. Dat betekent extra reistijd incalculeren en daarom vroeg mijn bed uit.

Ik heb er zin in! Ik hoop dat mijn reis voorspoedig zal zijn, mijn bagage goed aankomt en dat er geen vervelende dingen gebeuren. De afgelopen week was ik best nerveus, maar dat valt nu erg mee en ik hoop dat dat morgen ook zo is. Het lijkt wel alsof ik naast mijn t-shirts en ondergoed ook rust en vrolijkheid heb ingepakt!

  • 01 Augustus 2016 - 18:33

    Ardy Derlagen-van Lochem:

    De vreugde in God is je kracht Josine en dat geeft je die rust!!

  • 01 Augustus 2016 - 19:21

    Eugenie Van Der Schee:

    Zo leuk Josine om je reisverslag te volgen! We reizen in gedachten en in gebed met je mee.

  • 01 Augustus 2016 - 19:48

    Femke Berendsen:

    Wauw Josine, wat gaaf!! Een hele goede tijd gewenst!

  • 01 Augustus 2016 - 20:32

    Lijenne:

    Heel veel zegen en ik hoop dat je goed slaapt vannacht en morgen uitgerust aan je reis mag beginnen. X

  • 02 Augustus 2016 - 07:47

    Annelies:

    Lieve Josine
    Fijne gezegende reis
    Lees het gebed van Jabes :
    1kronieken 4:10 Dat wil ik je mee
    Geven als dagelijks gebed
    Dikke kus
    Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 23 Mei 2008
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 20160

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 03 September 2016

West-Afrika

06 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis: Engeland!

Landen bezocht: