Eerste echte dag! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu Eerste echte dag! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Josine Wiegant - WaarBenJij.nu

Eerste echte dag!

Door: Josine

Blijf op de hoogte en volg Josine

08 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Hallo mensen daar aan de andere kant van de zee! Ik had vandaag mijn eerste les en het was leuk! Ik wil wel meer lessen. En nee ik ben geen stuud. Je doet eigenlijk gewoon spelletjes in het Engels

Ik weet daarbij eigenlijk niet wat niveau A5 precies inhoudt en of het nou beter is dan B5. Ik heb gewoon wat gehoord en ik dacht dat het beter was maar eigenlijk weet ik het niet...
Ik zit trouwens met 10 mensen in de klas waarvan in totaal 6 Nederlanders. Misschien ga ik daarom van klas wisselen, ik kijk het nog wel even aan.

Er is zo een welkomst party dus ik ga dr weer vandoor. Dag iedereen!

  • 08 Juli 2008 - 19:32

    Anja:

    Hé hoi, ik heb je net op je hotmail gemaild en dacht laat ik nog even op je weblog kijken. En jawel, het laatste nieuws! Leuk, dat je eerste dag goed bevallen is. En nu al party, feestbeest! Klinkt niet heel internationaal met 6 nederlanders, maar goed....wacht het maar even af. Je bent nog maar net begonnen, en naar een andere groep gaan kan altijd nog. Mag je dat zelf zeggen trouwens? Nou lees verder maar je hotmail(voor onze privé-zaken, grapje)
    Dag lieverd, dikke kus!

  • 08 Juli 2008 - 19:54

    Angilla:

    Lijkt me ook wel een beetje vervelend zo, met 6 nederlandse mensen. Kunnen ze dat bij ons op school ook niet gewoon doen, spelletjes tijdens de lessen?:razz: Veel plezier op de welkoms party.
    Groetjes:D

  • 09 Juli 2008 - 08:50

    Josine:

    Die party was niet zo heel boeiend. Veel te veel mensen of een te kleine ruimte. Je kon nauwelijks ademen en het eindigde al vroeg aangezien we om 11.00 in de residencie moeten zijn. Ik ging eerder weg want een vriendin die ik hier gemaakt heb (ja, nederlands) had wat problemen met de kamergenoten van het gastgezin en ik en nog iemand gingen met haar mee. We waren net op tijd terug in de residencie.
    Was wel een beetje eng. Een stad die je niet kent in het donker. In elk geval was ik met iemand samen ;-)

    Ik ga maar weer naar school. Toedeloe!

  • 09 Juli 2008 - 08:51

    Josine:

    En nog even over mijn klas: Ik kan vragen of ik in een andere klas mag, dat hebben ze zelf gezegd en dan zullen ze kijken wat ze kunnen doen ;-)

  • 09 Juli 2008 - 13:21

    Oma Lens:

    Nee, dat is niet echt de bedoeling om met meer dan de helft Nederlanders te zitten. Overigens vind ik dat je je al aardig roert in zo'n vreemde omgeving.
    Verder nog een raadgeving van een bezorgde oma. Als je in zee gaat zwemmen zorg dan wel dat je bodem voelt als je staat. Toen ik nog in Den Haag woonde heb ik vaak nare dingen gezien doordat de mensen veel te ver uit de kust zwommen. Die gebeurtenissen zitten in mijn geest gegrifd. Overigens ben ik ook wel eens een bril kwijt geraakt door een hoge golf. Zonder bril zag ik geen fluit. Trouwens ook in Monnikendam ben ik een bril kwijt geraakt toen we op een bruggetje naar de vissen keken. Je moeder zwaaide per ongeluk met haar arm en hoep daar ging mijn bril. We hebben er nog van alles aan gedaan, maar ik denk dat een bijziende vis er mee van door is.
    Succes verder en ik ga lekker een boek lezen.
    Groetjes, Oma

  • 09 Juli 2008 - 20:11

    Josine:

    Het is de komende tijd toch nog geen weer om te zwemmen en ik kijk wel uit dat ik niet afdrijf ofzoiets. Over mijn bril of lezen hoef ik me ook geen zorgen te maken want die heb ik niet ;-) Maar die vis zal je vast wel dankbaar zijn, oma ;-) Ik heb trouwens ook wel een beetje last van heimwee, maar dat is toch ook wel weer normaal...

    Anyway, It's fun to speak English :-) Actually, it's better than Dutch because more people speak it.

    Ok nu zit ik mijn moeder te plagen :p Daaag mam! :D

    Het enige vervelende is dat de bussen opeens anders rijden. Ik zat dus in de bus terug naar de residentie en ik zag mijn halte maar niet. Toen kwam ik langs het centrum en ik dacht: Huh? Hoort mijn halte niet veel eerder te zijn?!?!?!?! Super irritant! Nu moet ik dat ook weer uitzoeken... Nou ja lukt vast wel.

    Ik heb vandaag trouwens gramatica op school gehad. Indirect speech. Of indirecte rede voor mijn moeder dan :p Het is eigenlijk best super simpel...

    Maar ik ga d'r vandoor. Ik ga zo maar lekker slapen ;-)

    Weltrusten dus!
    Jozzzzine

  • 09 Juli 2008 - 20:21

    Josine:

    Oh ja, nog even over die niveas; Het maakt niet uit of je in A, B of C zit en het cijfer maakt wel uit. 1 is het slechts en 8 is het beste. Volgends mij mag je als je 7 of 8 heb les geven op een school.
    Ik heb dus 5 en dat is dus boven gemiddeld en ik begrijp het goed :3

    Ik weet nu ook wat de gele lijnen langs de weg betekenen: een enkele gele lijn is dat je mag stoppen maar niet parkeren en een dubbele gele lijn dan mag je helemaal niet stoppen. Dat zei mijn leraar dus en toen vertelde ik dat we in Nederland verkeersborden voor hebben en zei hij dat dat eigenlijk veel slimmer is :p

    Ik weet nu ook hoe je merry, marry en Mary uitspreekt :p Weet je wat alle Nederlanders gingen doen nadat hij het uitgelegd had? We wish you a merry christmas zingen :p
    De leraar: Dutchies are mad :p
    Well, I think he's right :p

    Bye bye!!

  • 09 Juli 2008 - 20:29

    A.:

    Yeahh... all dutchies are mad:O:razz:
    Ik hoop maar dat het gauw lekker zwem-weer wordt. Dan kun je nog even zonnen. En anders stuur ik wel wat zon naar je toe, als ik in Suriname ben. Kan makkelijk...:D

    Groetjes, Angilla

  • 10 Juli 2008 - 15:02

    Evert:

    Heey zus!
    Enny mist je! Ze probeerde je gister te bellen. Goed, een rat weet natuurlijk niet hoe een telefoon werkt dus had ze in haar zoektocht naar hoe de telefoon werkt maar de telefoonkabels doorgeknaagt -.- raar dier he :P. Dee de telefoon het niet meer. Maar het gaat verder goed met de ratjes; ze leven nog, dus dat is sowieso al een goed teken ;). Gaat et ook goed met jou? is het leuk in Engeland? Zo klinkt het wel namelijk. Ik lees het wel. Veel plezier verder!!

    Groetjes, Evert

  • 10 Juli 2008 - 16:23

    Anja:

    Ha lieve Josine,
    Ik geniet heel erg van al je verhalen! and your english talk!! neem je mij en public een beetje in de maling, ehhhh.....neem je grootje in de mailing; oh nee, die leest het dan natuurlijk ook :)!
    heb je de goede buslijn alweer te pakken? Ja, dan komt het er wel even echt op aan, om in het engels er achter te komen. Naar de zee lopen is altijd goed, kijk maar naar de bomen. Dat zeiden ze op Aruba ook tegen me. Hoop dat de kontakten al meer gelegd worden. Zitten er nou van jouw klas EF'ers ook studenten in jouw hotel?
    Ik kijk alweer uit naar je volgende bericht. Wat een verhaal met die leuke ratjes , hè? We waren even off-line.
    Dikke kus weer,
    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 23 Mei 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 20221

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 03 September 2016

West-Afrika

06 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis: Engeland!

Landen bezocht: